Di., 26.09.2017

RMI Research Seminar: Chinese Investments in Africa

Sanne van der Lugt from BIGSSS at Jacobs University Bremen

RMI Research Seminar: Chinese Investments in Africa

Sanne van der Lugt from BIGSSS at Jacobs University Bremen will present findings from her research on Chinese investments in Africa - a hot topic with many controversial questions.

Such questions include, for example, if Chinese investors are attracted by weak African institutions, if their investment behavior is due to conditions at home in China, and if the behavior of Chinese investors actually differs fundamentally from investors based in other countries outside of Africa. These questions are relevant beyond the Chinese-African case, because many emerging economies are no longer just recipients but increasingly also providers of foreign direct investments even into developed economies like Germany.

The seminar is open to anyone interested in this topic.

Termin :
Di., 26.09.2017, 13:30 Uhr